Zdrowy tryb życia, a oszczędzanie

Sport

Panująca obecnie, zresztą bardzo słusznie, moda na zdrowy tryb życia, diety i ćwiczenia, przyciąga coraz więcej osób. Bardzo podoba mi się takie zainteresowanie społeczeństwa sportem i zdrowym trybem życia. Wysiłek fizyczny potrzebny jest każdemu – pomaga nie tylko dbać o organizm, ale również o samopoczucie i spokój ducha.

Niezależnie od tego, czy ćwiczysz żeby rozbudować swoje mięśnie, poprawić wydolność lub zrzucić zbędne kilogramy (a najprawdopodobniej ćwiczysz, żeby osiągnąć wszystkie te cele) sport zajmuje lub będzie zajmować dość ważne miejsce w Twoim życiu. Wiąże się to oczywiście z wydatkami, nie rzadko sporymi. Tutaj pojawia się problem, ponieważ zderzają się ze sobą chęć ćwiczenia z koniecznością oszczędzania pieniędzy. Problem jest nie mały, ponieważ jedno i drugie jest bardzo ważne – jednocześnie nasze zdrowie i samopoczucie są najważniejsze, nasuwa się więc wniosek, że nie powinno się na zdrowiu oszczędzać.

A jednak można

Karnet na siłownię to z reguły wydatek rzędu 100-200zł miesięcznie, zdarzają się też o wiele droższe. Taniej raczej się nie da. Podobnie jest z wszelkiego rodzaju klubami fitness. Do tego dochodzi ubranie, akcesoria, często koszty dojazdu. Nagle okazuje się, że musiałbyś wydać miesięcznie kilkaset złotych żeby zadbać o swoją kondycję. Trochę dużo, prawda? Nie wspomnę nawet o dietach i ich kosztach, zwłaszcza dietach przygotowywanych przed dietetyków, którzy słono każą sobie płacić za pomoc w pozbyciu się nadplanowego tłuszczyku lub zwykłe utrzymanie wagi.

Jeżeli nie stać Cię na te przyjemności, nie musisz rezygnować ze zdrowego trybu życia! Mam dla Ciebie rozwiązanie i to bardzo dobre! Jest mnóstwo sposobów żeby ćwiczyć i zdrowo się odżywiać, wydając jednocześnie niewiele grosza.

Sport

Ćwiczyć można w domu, właściwie bez używania jakichkolwiek sprzętów lub akcesoriów. Są przecież brzuszki i pompki, zawsze też możesz wybrać się na dwór, żeby pobiegać. Oczywiście nie każdy wie, jak ćwiczyć, jak robić rozgrzewkę, itp. Dlatego też osoby zainteresowane rozpoczęciem treningu kierują się w stronę siłowni, na których pomocą służą doświadczeni instruktorzy pełni entuzjazmu. Z równie wielkim entuzjazmem wyciągają z naszych portfeli pokaźne sumy pieniędzy. Nie twierdzę, że instruktorzy fitness i trenerzy na siłowniach nie są potrzebni, wręcz przeciwnie. Warto chociaż kilka razy wybrać się do takiego fachowca, żeby dowiedzieć się „co, jak i kiedy”. Ale można też się obyć bez nich.

Żyjemy w czasach, w których Internet, a zwłaszcza wyszukiwarka google służą pomocą na każdym kroku. Nie zawsze służą właściwie, potrafią też wprowadzić w błąd, jednak ogromna baza wiedzy przechowywana w Internecie naprawdę się przydaje.

Nie inaczej jest w przypadku sportu. Istnieje wiele witryn i serwisów poświęconych treningom sportowym, które szczegółowo opisują jak ćwiczyć, jak się rozgrzewać, a nawet podają rozpiski całych treningów, które należy regularnie wykonywać, żeby osiągnąć zamierzony cel. Jednym z takich serwisów jest wruchu.pl – na serwisie znaleźć możemy różne treningi, rozpiski tych treningów, porady i instrukcje. Można zainteresować się robieniem pompek, brzuszków, podciąganiem lub jednym z wielu treningów aerobowych (ćwiczenia poprawiające wytrzymałość, rozwijające układ krwionośny, dotleniające mięśnie, a przede wszystkim, pozwalające zrzucić zbędne kilogramy).

Tak więc, możesz zainteresować się jednym z wielu treningów, które pozwalają Ci na ćwiczenie w domu lub poza nim, ale nie wymagają żadnego lub minimalnego wkładu finansowego. Oczywistym wyborem są pompki i brzuszki oraz podciąganie – trzeba jedynie zainwestować w drążek do podciągania. Trenować możesz w domu i nie wydajesz na to ani grosza. Jeżeli przyłożysz się do ćwiczeń i będziesz robić je regularnie, masz zagwarantowane, że rozbudujesz mięśnie i poprawisz sylwetkę. Są też ćwiczenia mniej monotonne, pozwalające na większą różnorodność i ćwiczenie na świeżym powietrzu.

Rower

Rower pozwala na treningi głównie wiosną i latem, czasami również jesienią. Godzina na rowerze dziennie doskonale sprawdza się jako trening, który nie tylko poprawi Twoja kondycję, ale również pozwoli Ci schudnąć. Sam zakup roweru jest oczywiście wydatkiem, z którym trzeba się liczyć, jest on jednak wydatkiem jednorazowym. W tej chwili dostać można rowery solidnie wykonane za rozsądną cenę (najtaniej za 300-400zł), można też rozejrzeć się za używanymi rowerami na aukcjach internetowych lub po prostu pożyczyć od znajomego. Nie potrzebujesz żadnego dodatkowego sprzętu ani specjalnych ubrań, żeby jeździć. To samo tyczy się doboru trasy – jeździsz tam, gdzie chcesz i nie musisz nic za to płacić.

Bieganie

Bieganie to jeden z tych sportów, który wymaga od Ciebie dużego zaangażowania i samodyscypliny, ale nie wymaga dużych wydatków. Żeby biegać musisz mieć wygodne, przystosowane do biegania buty (ćwiczenie w nieodpowiednich butach może spowodować otarcia i kontuzje, tym samym zniechęcając do treningu). Jest to wydatek ok. 200zł, ale wydatek jednorazowy. Kolejne buty będziesz musiał kupić najwcześniej za rok, a może i później. Biegać można praktycznie cały rok i można to robić wszędzie. Długość treningu możesz dopasować do swojego wolnego czasu i ćwiczyć wtedy, kiedy Ci to odpowiada.

Skakanka

Ćwiczenie ze skakanką jest jedną z najtańszych a jednocześnie najbardziej skutecznych form treningu aerobowego. Wpływa ono dobrze zarówno na dolne jak i górne partie mięśni – zwłaszcza na łydki, uda, pośladki i ramiona. Skacząc na skakance zwiększasz swoją sprawność, równowagę, koordynację ruchową, wytrzymałość i kondycję. Przy systematycznym skakaniu świetnie zrzuca się zbędne kilogramy i poprawia działanie układu krążeniowego. Jest to więc ćwiczenie ogólnorozwojowe. Trening będzie kosztować Cię bardzo niewiele – jedyne co musisz kupić to skakanka. Koszt skakanki to kilkadziesiąt złotych, najdroższe skakanki z obciążeniem kosztują ok. 50 złotych. Jak widzisz, jest to bardzo mała cena za korzyści, które możesz czerpać z treningu.

Odżywianie

Dieta kojarzy się ze sporymi kosztami – napierw dietetyk, potem potrawy dość drogie, przygotowywane tylko dla jednej osoby. Jeżeli masz rodzinę, tak naprawdę wydajesz pieniądze na jedzenie dwukrotnie (dla siebie i dla reszty rodziny). Są jednak diety, które nie wymagają dużego nakładu finansowego jak również sposoby na zdrowe odżywianie się na co dzień, bez konieczności wprowadzania diet, które pomagają stracić na wadzę lub tę wagę utrzymać, a które nie wychodzą drogo.

I również tu z pomocą przychodzi Internet i jego „nieskończone” zasoby wiedzy. Trzeba oczywiście wiedzieć gdzie szukać, ale profesjonalnych stron o tej tematyce jest na szczęście wiele. Dowiesz się z nich nie tylko o przepisach i dietach, ale przede wszystkim o tym jakie mieć nastawienie do odchudzania żeby skutkowało, jak się odchudzać żeby jedzenie mimo wszystko sprawiało przyjemność, jak łączyć treningi z dietą i nie tylko. Warto zajrzeć na te strony, ponieważ są one bardzo przydatnymi skarbnicami wiedzy.